مراقبت و سلامتی

روتین پوست راز جوانی پوست!

روتین پوستی مناسب

راز جوانی پوست، مراقبت از اون و داشتن یه روتین پوستی مناسب با نوع پوست است.

🌼 خیلی از مشکلات پوستی به خاطر بی توجهی و مراقبت نکردن از پوست ایجاد می شود. متخصصین پوستی می گویند، برای محافظت از شادابی پوست و جلوگیری از ایجاد مشکلات پوستی باید یک روتین پوستی مناسب پوست خودمان داشته باشیم.مخصوصا کسانی که پوست چرب یا خشک و یا مختلط دارند باید بیشتر مراقبت سلامت پوستشان باشند.

داشتن یک روتین پوستی مناسب باعث می شود تا شادابی و سلامت پوست حفظ شود و دچار مشکلات پوستی نشویم.

ولی روتین پوستی چیست؟ یک روتین مراقبت از پوست چه ویژگی هایی دارد؟ مراحل مختلف روتین پوستی چیست؟ هر کدام از مراحل را باید در چه زمانی انجام دهیم؟

 در این مطلب تلاش شده تا روتین محافظت از پوست به طور کامل توضیح داده بشود و همه مراحل به صورت جامع توضیح داده شده است.

استفاده از آبرسان برای روتین پوستی

روتین پوست چیست؟

به یکسری کارهایی که با برنامه ریزی برای داشتن پوستی سالم و شاداب انجام می شود، روتین پوستی یا روال مراقبتی (Skin Care Routine) گفته می‌شود.

روتین پوستی که یکی از راه های راز جوانی پوست است، باید به صورت دائمی و روزانه رعایت بشود.

بهتر است بدانید که روتین مراقبت از پوست فقط برای کسانی که دچار مشکل خاصی شده اند، نیست و همه ی افراد با انواع پوست های مختلف هم باید یک برنامه ریزی پوستی متناسب با پوست خودشان داشته باشند.

هدف از برنامه ریزی روزانه برای پوست، این است که پوست ما شاداب بماند و دچار مشکلات پوستی نشود.

ترتیب روتین پوستی در شب و روز

🌼 یک روتین مراقبتی ساده سه مرحله اساسی دارد:

۱. پاکسازی و تمیز کردن پوست

۲. مرطوب کردن و آبرسانی پوست

۳. استفاده از ضد آفتاب

در قسمت های بعدی به صورت تخصصی تر و پیشرفته تر روتین پوستی را در روز و شب مورد بررسی قرار می دهیم. مراحل اصلی و مراحل عمده همان سه مرحله ی پاکسازی، آبرسانی و ضد آفتاب است ولی برای پوستی که دچار مشکلاتی مثل لک های پوستی یا چروک هستند نیاز است که یک روتین پیشرفته تری برای خودشان انتخاب کنند که مشکلات پوستی را هم درمان کند.

روتین پوستی در شب

پاک کردن آرایش( میسلار واتر)

شست و شوی پوست و تمیز کردن آن

استفاده از تونر پوستی

سرم پوستی مخصوص پوست خودمان و کرم دور چشم

مرطوب کننده و آبرسان پوست

رتینول (هفته ای دوبار)

روتین پوستی در روز

شست و شوی پوست

تونر مناسب

سرم پوستی مناسب پوست خودمان

ابرسان و مرطوب کننده

کرم دور چشم

روغن پوستی مناسب

ضدآفتاب

اهمیت استفاده از روتین پوستی

چرا رعایت ترتیب روتین پوستی مهم است؟

🌼 برای اینکه پوست از تمام ویژگی ها و فواید هر محصول و هر مرحله از روتین بهترین استفاده را ببرد، باید ترتیب مراحل روتین پوستی رعایت شود. اگر روتین پوست طبق مراحل صحیح خود انجام نشود، هر چقدر هم محصولات مورد استفاده از بهترین برند باشند،‌ نتیجه ی خوبی به همراه ندارند.

آموزش انجام روتین مراقبت از پوست

🌼 برای شروع یک روتین پوستی از کجا شروع کنیم؟

باید بدانیم برای داشتن یک روتین پوستی مفید حتما نیازی نیست که همه ی مراحلی که گفته شد را انجام دهیم.

تجربه نشان داده گاهی با استفاده از محصولات محدود هم نتایج خیلی خوبی بدست می آید. پس اگر در انتخاب یک روش تازه کار هستید،‌ می توانید همان مراحل ساده ی پاکسازی پوست به علاوه مرطوب کننده و ضد آفتاب استفاده نمایید.

در واقع اصل روتین محافظت از پوست همین سه مرحله است ولی برای پوست هایی که مشکل خاصی مثل چربی زیاد یا جوش و آکنه یا دچار خشکی خیلی زیاد هستند نیاز است که تحت نظر یک متخصص محصولات و مراحل دیگری را هم به روتین مراقبت از پوست اضافه شود.

 

استفاده از روتین پوست در روز

مراحل مختلف روتین

اولین مرحله: شستشوی پوست

🌼  اگر در روز صورت خود را آرایش می‌کنید، بسیار مهم است که برای پاک کردن آرایش خود به جای آب از محصولات میسلار واتر استفاده کنید. اینکه چطور ابتدا ارایش خود را پاک کنید، مرحله‌ای حیاتی در روتین مراقبتی پوست است.استفاده از میسلار واتر بهترین روش برای از بین بردن آرایش و روغن‌ها است و از خشک شدن ناخواسته پوست جلوگیری می‌کند.

پاک کردن و شستن صورت، اولین مرحله در روتین پوست شما است که صبح‌ها و شب‌ها باید انجام شود. در این مرحله، بهتر است از آب گرم و محصولات شوینده مناسب با نوع پوست خود استفاده کنید.

انتخاب یک شوینده مناسب بسیار مهم است که پوست شما را خشک نکند یا حس کشش در پوستتان ایجاد نکند. اگر پس از شستن صورتتان، صدای جیرجیر کردن مشاهده می‌شنوید، این نشانه از این است که چربی‌های طبیعی پوست شما از بین رفته است.

.استفاده از میسلار واتر بهترین روش برای از بین بردن آرایش و روغن‌ها است و از خشک شدن ناخواسته پوست جلوگیری می‌کند.

مرحله دوم: تونر پوست

🌼 پس از تمیز کردن صورت، تونر را در فاصله‌های منظم استفاده کنید. مثلا می توانید زمان استفاده از تونر را یک شب در میان انتخاب کنید.

برای استفاده از تونر یا رتینول باید اول پوست خود را تمیز کنید و کمی صبر کنید تا پوست کامل خشک شود و سپس از تونر استفاده کنید.

باید توجه کنیم که بعد از تونر هم اگر میخواهید از محصول دیگری استفاده کنید،‌باید حداقل ۵ دقیقه صبر کنید. چون اگر بلافاصله بعد از زدن تونر به پوست از محصولی دیگری استفاده کنیم اسید های تونر خنثی می شود و فایده ای ندارد.

مرحله سوم: سرم پوستی

🌼 این مرحله از روتین پوستی یک مرحله انتخابی است.

سرم های پوستی چون حاوی مواد مفید و مواد معدنی و ویتامین های خاصی هستند، می توانند به حفظ سلامت پوست کمک کنند.

استفاده از سرم پوستی در روز می‌تواند به مراقبت و بهبود پوست کمک کند. به ویژه سرم‌های حاوی ویتامین C می‌توانند پوست را در برابر التهاب‌ها و آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد، محافظت کنند. علاوه بر این، سرم‌های ویتامین C می‌توانند به روشن شدن پوست و کاهش لک‌های تیره کمک کنند.

بهتر است هنگام شب از سرم‌های حاوی هیالورونیک اسید استفاده کنید. این ترکیب، رطوبت را از هوا به داخل پوست کشیده و در زمان خواب، پوست را مرطوب نگه می‌دارد.

استفاده از محصولات ضد آکنه یا محصولات ضد پیری می‌‌تواند باعث خشکی و تحریک پوست شود. بنابراین بهتر است قبل از مصرف این محصولات، پوست خود را تا حد ممکن رطوبت رسانی کنید.

مرحله چهارم: کرم دور چشم

🌼 پوست اطراف چشم بسیار ظریف تر از جاهای دیگر پوست است. برای اینکه بتوانیم پوست اطراف چشم خود را قبل از استفاده از محصولات مراقبتی محافظت کنیم، باید از کرم دور چشم مخصوص استفاده کنیم.

باید دقت کنیم که استفاده از کرم دور چشم مرحله مهمی در روتین پوستی به حساب می آید. اما استفاده از کرم دور چشم برای کسانی که به خوبی از مرطوب کننده و آبرسان و ضد آفتاب استفاده می کنند و در برابر خطراتی که برای پوست ممکن است اتفاق بیفتد از پوست خودشان محافظت می کنند، ضروری نیست.

پس باید بدانیم که باید قبل از استفاده از هر محصولی باید از یک کرم دور چشم مناسب استفاده کنیم تا از آن در برابر مواد قوی که در آن محصولات هست،‌ محافظت کنیم. چون بعضی از محصولات حاوی مواد قوی هستند که برای پوست ظریف دور چشم ممکن است مضر باشند.

نکته مهم دیگر این است که کرم دور چشم نباید حاوی رتینول باشد. چون این ماده لایه بردار است و برای ناحیه ظریف دور چشم ضرر دارد.

 

استفاده از سرم مناسب درروتین پوستی

مرحله پنجم: درمان لکه‌های ناشی از جوش و آکنه

🌼  محصولات ضد جوش و ضد لک باید در شب و قبل از خواب استفاده شوند. در شب و زمان خواب، ترمیم بدن بهتر اتفاق می افتد.

ولی اگر شب ها از رتینول برای لایه برداری استفاده می کنید،‌ بهتر است سرم ضد لک را در روز و صبح ها استفاده کنید. چون استفاده دو لایه بردار و ضد لک به طور همزمان پوست را تحریک می کند.

پس برای انتخاب لایه بردار و ضد جوش حتما متناسب با پوست خودتان تصمیم گیری کنید و حتما با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

سرم ضدجوش نیاسینامید اوردینری یکی از محصولاتی است که می توان برای درمان جوش ها از آن استفاده کرد. توجه نمایید در بازار موجود یکی از بهترین برندهای لایه برداری،‌ برند اوردینری میباشد. شما میتوانید در فروشگاه پوست زیبا همه محصولات اوردینری را مشاهده و خرید نمایید.

مرحله ششم: مرطوب کننده

🌼 مرطوب کننده باعث می شود تا سد محافظتی پوست سالم بماند. سد محافظتی پوست هر چه سالم تر باشد طراوت و شادابی پوست بیشتر است.

نکته مهم این است که فرقی نمیکند که پوست ما از چه نوعی باشد. پوست ما معمولی، خشک یا چرب و جوش زده باشد، باید هر روز از مرطوب کننده و آبرسان مخصوص به پوست خودمان را استفاده کنیم. دو بار در روز استفاده از مرطوب کننده به آبرسانی پوست کمک میکند و باعث میشود تأثیر مواد و محصولات دیگر که استفاده می کنیم خیلی خیلی بیشتر شود.

استفاده از مرطوب کننده در صبح:‌ باید صبح ها وقبل از این که آرایش کنیم  یک مرطوب کننده ملایم که حاوی هیالورونیک اسید است استفاده کنیم و بگذاریم ۱۵ دقیقه بماند بعد محصولات آرایشی دیگری را استفاده کنیم.

استفاده از مرطوب کننده در شب:

شب ها بدن ما در حالت ترمیم خود قرار می گیرد ومی تواند با مشکلات خودش مقابله کند.

بهتر است شب ها مرطوب کننده ای که استفاده می کنیم حاوی موادی باشد که برای پوست مفید است. مثلا حاوی هیالورونیک اسید، پروتئین ها و لیپید ها باشد.

در صورت دسترسی به انواع مرطوب کننده، استفاده از کرمی که ضد چروک و ضد پیری پوست باشد، بسیار مؤثر است.

پیشنهاد ما آبرسان نوتروژینا است، که یک آبرسان بسیار فوق العاده برای مرطوب کردن پوست است. این آبرسان یک ضد چروک بسیار قوی است که از پیری زودرس پوست جلوگیری میکند.

 

مرحله اول روتین پوستی پاکسازی و شست و شوی پوست

 

مرحله آخر: ضدآفتاب مهمترین مرحله روتین پوستی

🌼 مرحله آخر روتین پوستی استفاده از ضد آفتاب است. این مرحله مهم ترین مرحله در روتین پوستی است. ضد آفتاب مانند یک سد در برابر اشعه ماوراء بنفش عمل کرده و از پوست ما مراقبت می کند.

سخن آخر

در این مقاله به بررسی اهمیت و نحوه اجرای یک روتین مراقبت از پوست برای حفظ جوانی و سلامت آن پرداختیم.

از آنجایی که می دانیم پوست ما با عوامل محیطی ممکن است دچار مشکل شود و با گذشت زمان شادابی و جوانی خود را از دست بدهد و پیر شود، باید یک روتین پوستی مناسب برای پوست خودمان رعایت کنیم.

بابت مطالعه کردن این مقاله از شما بسیار سپاسگزارم و امیدوارم برای شما عزیزان مفید واقع شده باشه از اینکه پوست زیبا را برای خرید انتخاب کردید و به ما اعتماد کردید بسیار سپاس گزارم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *